Card image cap

Apple Watch Sport volgens Apple

29 December 2015

 

Apple Watch is ontwikkeld zodanig dat iedereen die het draagt een gezonder en actiever leven kan gaat leiden. Voor mensen die gewoon actiever willen zijn doorheen de dag… tot degene die meerdere keren per week gaan sporten… tot atleten die gebeten zijn op het verbeteren van prestaties.

Apple Watch breng alle mogelijkheden van een alledaagse fitnessmonitor en een uiterst geavanceerd sporthorloge in één toestel die je altijd kan dragen. Het kan een grote verscheidenheid aan activiteiten monitoren omdat het in staat is om meerderen soorten data te verzamelen. Het maakt gebruik van een accelerometer voor het meten van de totale lichaamsbeweging. Het geeft een speciale sensor die de intensiteit ken bepalen aan de hand van hartslag. En het gebruikt de gps en wifi van de iPhone om te bepalen hoe ver je bent gegaan.

Wij wilden je graag het meest complete plaatje voorschotelen van je alledaagse activiteiten. We richten ons dus niet louter op hoeveelheid beweging, maar ook op kwaliteit en frequentie. De ‘Activity App’ op Apple Watch meet drie verschillende aspecten van beweging. Met de bedoeling dat je minder zit, meer beweegt en gaat sporten.

 

 

3 ringen

  1. De bewegingsring meet de hoeveelheid verbrande calorieën. Dit is de beste indicatie die aangeeft hoe actief je bent. De bewegingsring is aangepast aan uw persoonlijke vereisten. De ring is gesloten wanneer u uw caloriedoelstelling van de dag heeft behaald.
  2. De ‘Exercise Ring’ legt de zware activiteit vast die je hebt gedaan. Dit betekent niet perse dat je keihard moet gaan sporten, het meet elke vorm van activiteit op het niveau van een snelle wandeling of intenser. Je sluit de ring wanneer je de wereldwijd aanbevolen 30 minuten beweging per dag behaald. En het hoeft zelfs niet opeenvolgend te zijn.
  3. De ‘Stand Ring’ toont ten slotte nog hoe vaak je een pauze hebt genomen van uw stoel.